Thursday, August 24, 2006

Cerita tentang kahwin...

Aku hidup dengan bermacam-macam masalah. Salah satu masalah yang melanda hidup aku ialah masalah untuk kahwin. Aku faham perasaan ibu bapa aku bila diorang tak dpt terima pilihan aku ... aku tak salahkan diorang sbb pilihan aku lain sikit dari orang lain. Menjadi trend orang2 sekarang bila pilihan seseorang tu lain dari kebiasaan, akan banyaklah kata-kata atau cerita yang tak manis didengar. Sebabnya benda tu lain dari korang.

Cerita tentang Dato. K ngan Siti Nurhaliza... meluat aku dengar orang komen tentang dia. Hinggakan tak ada satupun yang sokong dia. Kesian tak? Memanglah kalau nak dikira semua orang aspect dia akan kawin dengan orang sebaya atau tua sket... tapi tak sampai 20 tahu... tapi mcm aku kata tadi... orang mesti mengata kalau kita buat satu kelainan. Pada aku tak ada salahnya Ct pilih Dato K. Kenapa sibuk2 nak mengata hal orang? Sebab dia tu public figure, sebab tu kena diberi perhatian??? Tak betul langsung. Kenapa kita nak sakit-sakitkan hati memikirkan hal orang lain? Kalaupun Dato' K tu ada masalah dengan wife dia... biarlah diorang sendiri yg menyelesaikannya! Kalau dia nak bercerai berai besok... biarlah dia sendiri yang mnanggungnya... kenapa kita pulak nak sibuk2 meramalkan hidup dia?

Sampaikan orang yang tak minat dia pun mengata. Korang dah tak minat, tak payahlah amik tahu pasal dia. Ini tak, dia pulak yang kononnya paling kesal kenapa CT pilih Dato K... tak faham betullah aku!!! Agaknya diorang memang suka mengata. Hobi kot. Boleh tak jangan sibuk2 pasal hal orang... rumah tangga kita pun belum tahu lagi ceritanya.

Lagi satu bab member aku sorang ni dikatakan dah kawin. Kalau yepun... biarlah, daripada dia menanggung dosa bersekududukan. Dia merahsiakannya drpd org pun sebab takut respon tak baik dari kawan2 dia. Iyelah... yang dikahwininya pun duda (tak taulah dah duda ke belum). Tentunya kengkawan tak suka. Pada aku tak ada salahnya langsung. Kalau itulah jalan yg dia pilih... Wahai kawan2 HORMATILAH KEPUTUSAN ORANG LAIN... berilah kebebasan utk memilih. Aku faham perasaan orang tu... sbb akupun antara orang yang membuat kelainan dalah pilihan hidup! Kalau apa2 terjadi, bukankah itu sudah disuratkan... Janganlah kita bawa mulut sana sini mengata hal orang lain. Tak ada kerja ke?

No comments: