Monday, October 22, 2007

Dia dari kaca mata aku...

Daniel...
Itulah namanya... orangnya amat menyenangkan. Berbelas-belas tahun aku mengenali dia, tak pernah pudar sayang aku pada dia. Semakin lama semakin mendalam... tak pernah kurang. Layanan yang dia beri pada aku sentiasa baik. Tidak berpura-pura dalam segala tindak tanduk & matang dalam menangani segala masalah. Sentiasa mendorong aku & memberi aku semangat walau apa situasi sekalipun. Pada aku susah untuk mencari lelaki sepertinya (untuk aku) yang sentiasa menjaga manis muka ketika bersama, tak pernah tarik muka tak tentu pasal & sangat menjaga hati aku. Kekurangan dia hanya tidak dapat berjalan...

Pada aku dia seorang yang pemurah, sukakan & sayangkan kanak-kanak, tidak kedekut & selalu mengingati tarikh-tarikh penting orang lain yang disekelilingnya. Dia juga sangat menghormati orang tua, aku dapat perhatikan sewaktu disekolah lagi. Sangat menjaga adab sopan terhadap orang tua. Walau faham situasi ayah & ibuku, tak pernah sekalipun menyuruh aku berlaku kurang ajar dengan ibu bapa aku. Sentiasa mengatakan yang ibu bapa adalah orang yang terpenting... sentiasa memastikan aku berlaku baik terhadap ayah & ibu.

Dia bukan seorang pendendam. Daniel seorang yang amat ceria, walaupun tidak dapat berjalan. Aku sangat kagum dengan keperibadian dia & pada aku susah untuk mencari lelaki lain yang setanding dia....

No comments: