Thursday, May 29, 2008

Teringin...

Baru-baru ni aku berborak dengan office mate aku, qak@wak. Kitorang cita pasal makanan... selalu jugak apa yang dia pernah makan, aku jugak pernah makan. Tapi ada jugak yang dia pernah cuba, aku tak pernah...

Tapi ada beberapa 2 makanan yang aku teringin gila nak makan dan ianya susah untuk didapati di merata-rata tempat... agaknya kalau tanya dalam 100 orang, yang tahu tentang makanan ini hanya 2/100 orang sahaja... mungkin!

1. Jambu Mawar










Jambu ni rasanya sangat sedap & sangat wangi! Jambu paling sedap pernah aku rasa. Dulu kecik-kecik, jiran aku ada tanam pokok ni... Lebat & rendang... Sebab terlalu suka dengan rasanya, aku pernah curik... hehehe... tapi tu dulu, masa kindergarten! Sekarang memang tak pernah jumpa. Kalau ada orang yang terbaca blog aku, ni tahu tentang buah ni... silalah contact aku... aku nak tanam pokok ni kat kampung!

2. Kerepek Durian
















Rasanya lemak-lemak, manis, masin... macam makan kerepek sukun (tapi bagi penggemar durian, lebih sedap dari segala kerepek)... sangat rangup. Tapi aku tak tahu dibuat dari bijik durian atau durian yang agak muda... sedap gilerrrr!!! Kat malaysia ni tak berapa dikomersialkan... aku makan menda alah ni product dari Thailand, kawan aku pergi sana and beli bagi aku rasa. Kalau sesiapa yang tahu kat mana leh dapat kerepek ni, roger lah aku...!

7 comments:

Unknown said...

sedap sgt ke kepek tu?huda penah makan kepek pisang, sukun, ubi, keledek, sawi, bayam, etc.tp kepek durian lom try lg..erm..klu dapat bgtau ek,leh try rase..hik3

molldanny said...

Sedappp gilerrr hudhud... Kalu hud penggemar durian, mmg akan jd fav. hudhud... mesti cuba!

Bad news is... br tadi akk surf ttg kerepek durian, ada bbrp dealer kt malaysia ni... tapi harga sekilo 40 henggit!!!

Kalau hubby hudhud g thailang, jangan lupa suwoh dia carik n blikan akk skali, taw!

molldanny said...

Buttt.. sowy to Untie Dilla A.K.A Sugus... this type of food is not yours! Kang muntah dibwatnyerr...

hinsssshhhh...

♥ SuGuS ♥ said...

huhu.. xmakan durian arr.. bleh pengsan wooo..

hehe.. :)

Anonymous said...

Nurana tu mkn semua benda ke, Moll?

molldanny said...

Eh... cinot... welkam!!!

hudhud mmg suka makan kepek...
kalau tengok gambo sample dlm website alaf yang 'aku & bukuku'dia gambo sbleh kepek...

nawwar said...

salam...kt penang de jual jambu mawar kt tanjung..try la gi ye.