Thursday, October 21, 2010

Ehemmm...


Hey hai!

Lama tak menulis utk blog. Cerita dulu, cerita sedih itu sudah pun berlalu. Cahaya yang selama ini dicari, sudah ditemui. Matahari yang selama ini dilitupi awan mendung kini memancarkan cahayanya tanpa sempadan…

Ehem, aku telah pun sah menjadi isteri orang pada 4 Mac 2010. Majlis perkahwinan pun telah pun Selamat diraikan pada 7 & 13 Mac 2010. Alhamdulilah semuanya berjalan seperti yang aku ingini. Malah, apa yang kini aku lalui, aku sendiripun tak menyangka. Aku tahu Allah itu maha adil. Berkat sabar, hari ini aku dapat semuanya. Suami yang amat-amat memahami, ayah & ibu yang sangat-sangat aku kasihi, adik beradik yang aku sayangi, anak-anak buah penghibur lara, ibu & bapa mertua serta ipar duai yang best! Masih kurang satu... *wink*

Pengalaman
Huh, nasib baiklah majlis perkahwinan tu sudah pun berlalu. Tak sanggup untuk mengulanginya lagi. Penat serba serbi! Susah, senang, air mata, kena tipu... semuanya bebanan yang perlu aku tanggung bersama bakal suami waktu tu. Tak ada orang lain memahami. Hanya kita berdua saja yang mampu menyelesaikannya. Duit jangan cakaplah. Macam air. Namun permintaan ayahanda untuk menyediakan sebuah bilik di kampung (Kuala Selangor) memang sangat rasional. Kini kami boleh hidup dengan selesa dalam bilik tersebut! Bilik kat rumah (Ara Damansara) juga selesa walaupun tak sebesar di kampung.

Persiapan kahwin
Baju untuk majlis kahwin aku di kampung aku tempah dengan seorang cina. Aku memang puas hati. Cuttingnya cantik, materialnya selesa, tak berserabut dengan design, harganya juga amat berpatutan. Kemudian aku tempah untuk jahit labuci & manik dengan seorang kawan.

Baju untuk sebelak pihak lelaki, aku sewa saja dengan seorang kenalan. Waktu semakin suntuk untuk aku dapatkan baju yang betul-betul aku impikan. Semuanya diambil kira. Bajet, saiz, warna, fesyen, semuanya menjadi asas untuk pemilihan baju kahwin. Masuk sebuah kedai, memang class, fesyennya memang cantik dan warnanya juga aku berkenan. Namun harganya di luar kemampuan aku waktu tu. Terpaksa cari kedai lain. Kali ini warna & harganya memang berpatutan, namun saiz tiada pula! Satu lagi kedai, semuanya ada, harga, warna, saiz... tapi, fesyennya beropol-ropol. Macam langsir. Huhu. Berpuluh-puluh kedai aku masuk. Akhir sekali aku hubungi seorang teman. Memang rezeki aku. Saiz, warna & harga semua ada. Alhamdulillah. Orang kata ‘harga kawan-kawan’. Terima kasih & credit untuk Kak Ana atau Zanna Bridal!

Cukup buat kali ini... aku nak cerita pengalaman bergelar isteri pulak lepas ni... tungguuuuu...

No comments: